BESLENME  HESAP  MAKİNESİ

HESAPLAMA

Ağırlık :  kg

Boy :

 cm
Cinsiyet : Bel Çevresi :  cm
Fiziksel Aktivite
Türü :
Sedanter (Çoğunlukla otururum, günlük hafif aktiviteler, araba sürmek, )
Hafif Düzeyde Aktif (Egzersiz yapmak, 2 saati geçmeyen yürüyüş.)
Orta Düzeyde Aktif (Ağır ev işleri, bahçe işleri, dans, çok az oturmak)
Yüksek Düzeyde Aktif (Fiziksel olarak güç gerektiren sporlar, ağır işler)

 

BKI : Bel Çevresi :
Yağ Yüzdesi : Sindirim Enerji :
İdeal Kilo : Toplam Enerji :

 

 

SAĞLIKLI KİLO VERMEK

 

1.   Şu anki yaşam şeklinizi denetleyin: Kendinize neyi ne zaman ve niçin yediğinizi ve içtiğinizi sorun. Hatalarınız olup olmadığını bir uzmana danışın ve  yeme şekliniz bozuk ise doğrusunu öğrenin ve UYGULAYIN.

2.  Hedef belirleyin: Amacınızı bilin,gerçekçi olun. Bir besinle ilgili alışkanlığınızı değiştirmek için o besini diyetinizden tamamen çıkartmayın orta düzeyde veya dengeli tüketmeye odaklanın.

3.  Beslenmenizi değiştirmek için plan yapın: Beslenmenizi değiştirmek için plan yaparken köklü değişiklerden önce daha küçük ve spesifik hedeflerinizi ortaya koyun ve uygulayın. Örneğin daha çok sebze tüketmeyi  veya hamur işlerini az yemeği  hedeflemek gibi. Hedeflerinizin listesini yapın ve bu hedefe ulaşmak için atacağınız adımları sıralayın.

4.  Sabırlı olun: Beslenmenizi değiştirirken yavaş davranın. Sağlıklı olmak için olan  hedeflerimizin çoğu yaşam boyu sürmektedir.

5.  İlerlemenizi izleyin: Planınızı her ay veya ayda iki kez tekrar değerlendirin.

6.  Diyetisyenden yardım isteyin.

7.  Kendinizi ödüllendirin: Hedeflerinize ulaştıysanız kendinize hediye alın.

KİLO KONTROLÜ

                 Kilo kontrolünde amaç; sağlıklı bir vücuda sahip olmaktır. İdeal kiloya ulaşıldığında bunun kalıcı olması önemlidir. Sürekli kilo alma veya verme döngüsüne girmek doğru bir yol değildir.

Hayatınız boyunca vücut ağırlığının sabit tutulması en önemli hedeftir. İdeal kiloya sahipseniz bunu korumak için çaba harcayın. Kilonuz çok fazla yada az ise sağlık sorunlarınız varsa kilo kontrolüne başlamadan önce doktor ve diyetisyenden yardım almak gereklidir.

Çocuklar, gebeler ve 65 yaş üzerindeki kişiler doktor tavsiyesi olmadan kilo kontrolü programına başlamamalıdırlar. Kilonuz idealinden birkaç kilo fazla ise bu durum sürekli kilo alıp vermekten daha az zararlıdır.

Kilo kontrolü gibi uzun süren bir zayıflama diyetinde sürekli kilo alıp verme döngüsü içine girmek bazal metabolizma hızının yavaşlamasına yeme bozukluklarına zayıf bir özgüvene neden olabilirler.

Sürekli kilo alıp verme döngüsünün sağlık problemi olan kişilerde olumsuz sonuçlar yaratabilmekte veya kaybedilen kiloların geri alınması moral bozukluğuna yol açabilmektedir. Kaybedilen kiloların tekrar kazanılması çoğunlukla hızlı kilo verdiren diyetlerin veya fiziksel aktivite olmadan uygulanan diyetlerin bir sonucudur. Bu nedenle kısa süreli sonuçlar yerine uzun süreli çözüm yolları tercih etmelisiniz.

Yeme alışkanlıklarında,fiziksel aktivite düzeyinde ve yaşam tarzında yavaş ve kalıcı değişiklikler yapmak gereklidir. Bu değişiklikler hayatı sağlıklı geçirmenin tek yoludur.

Kilo kontrolünde yapılması gereken davranış şekilleri şunlardır:

  • Sağlıklı yemekleri  tercih etmek 

  • Düzenli fiziksel aktivite yapmak

  • Sağlıklı bir yaşam tarzı ile kazandığınız kiloyu kabullenmek

Zayıflama programınız bütçenize, aile hayatınıza ve kişisel ihtiyaçlarınıza uygun olmalıdır.

    Kilo kontrolünde başarıya ulaşmak için fiziksel aktivitenin artırılması gereklidir. Örneğin her öğle arası 15 dakika yürüyüş yapmak gibi.

    Kilo almak veya vermek için gerçekçi hedefler oluşturun. Hedefleriniz uygulanabilir ve kısa süreli olmalıdır. Örneğin bir seferde 2 kg zayıflamak, 10 kg veya daha fazlası zayıflamaya çalışmaktan çok daha uygulanabilir bir hedeftir.

        Çok az yiyecek tüketerek veya aç kalarak uygulanan diyetler sonucu kilo kaybı olmaktadır. Fakat bu  kayıp çoğunlukla vücut suyundandır.

Ağır egzersiz programları ile vücut forma sokulabilir fakat bu yaşam tarzı sürekli olmadığından başarılı sonuca ulaşılamamaktadır. Kilo vermede kısa süreli çözümler yerine yaşam tarzında ve yeme alışkanlıklarında gerçekçi değişiklikler yapılması esastır. Fazla kilolar bir gecede oluşamayacağı gibi kısa sürede de kilo vermek mümkün değildir. Diyet yaparken  fiziksel olarak aktif bir yaşam tarzı , sağlıklı ve  bilinçli bir beslenme alışkanlığı oluşturun.

 

 

Her  hakkı saklıdır.  Mustafa Tayar  2005